Taiteentuntemus: Eeva Peura + lopputyöinfo 17.1.2020

Taiteentuntemus on lopputyötään tekevien oppilaiden opintoihin kuuluva keskustelutilaisuus, jossa oppilaat pääsevät kuulemaan nuorten taiteilijavieraiden puheenvuoroja.
Ajankohta:
pe 17.1.2020 klo 18–20
Sijainti:
Heikintori

Kuva: Eeva Peura: Hood, 2019 (öljy kankaalle, 150x170cm)

Seuraava Espoon kuviksen taiteentuntemus pidetään perjantaina 17.1.2020 klo 18–19 koulun tapahtumatilassa, joka sijaitsee Tapiolan Heikintorilla. Taiteilijatapaamisen jälkeen klo 19–20 samassa tilassa järjestetään infotilaisuus lopputyön tekijöille.

Tällä kertaa saamme vieraaksemme Eeva Peuran (s. 1982). Peura on Helsingissä asuva ja työskentelvä kuvataiteilija, joka valmistui Kuvataideakatemian maalaustaiteen osastolta vuonna 2011. Peuran maalauksissa ja piirustuksissa ironiset ja traagiset sävyt kohtaavat lempeän kokonaisvaikutelman. Teoksia täydentävät toisinaan pienet veistokset tai erilaiset installaatiot. Jokainen yksittäinen työ asettuu osaksi taiteilijan teosten muodostamaa tarinallista jatkumoa.

Lue lisää: https://eevapeura.fi/

Taiteentuntemus kuuluu lopputyöntekijöiden opintoihin, mutta tilaisuus on kaikille avoin. Erityisen hyvin tämä taiteilijatapaaminen sopii piirustuksesta ja maalauksesta kiinnostuneille.