Espoon kuvataidekoulun lopputyönäyttely 2022

Espoon kuvataidekoulun lopputyönäyttelyyn 2022 osallistuu 34 lopputyöntekijää.
Ajankohta:
9.4.–11.5.2022
Sijainti:
Kauppakeskus AINOA (Länsituuli 5), 2. kerros

Espoon kuvataidekoulun lopputyönäyttely 2022 järjestetään kauppakeskus AINOAssa Tapiolassa 9.4.–11.5.2022.

Lopputyönäyttelyssä ovat esillä vuonna 2022 koulussa valmistuneet lopputyöt. Näyttelyyn osallistuu 34 lopputyöntekijää. Lopputyö kuuluu kuvataidekoulun syventäviin opintoihin ja itsenäinen teoksen tai teoskokonaisuuden aiheen sekä toteutustavan oppilas valitsee itse. Lopputyön voi tehdä 16 vuotta täyttänyt oppilas, joka on suorittanut kuvataidekoulussa työpajaopinnot.

Näyttely on avoinna yleisölle kauppakeskuksen aukioloaikoina arkisin klo 10–20, la klo 10–19 ja su klo 12–18. Näyttely on suljettu pääsiäisenä pe 15.4. sekä su–ma 17.–18.4.

Näyttelytila sijaitsee kauppakeskus AINOAn toisessa kerroksessa Café Tarinan ja Synlabin vieressä.

Vapaa pääsy, tervetuloa!

Lopputyönäyttely avataan perjantaina 8.4. klo 18. Avajaisohjelma:
Tervetulotoivotus, rehtori Maritta Poijärvi, Espoon kuvataidekoulu
Puheenvuoro, kulttuurijohtaja Susanna Tommila, Espoon kaupunki
Lopputyöntekijöiden kukitus, Maritta Poijärvi & lopputyökoordinaattori Ruusu Hulmi

Mukana näyttelyssä on Puun tarina -yhteisteos, johon kuvataidekoulun perusopetuksen ryhmät osallistuvat. Inspiraationa teoksessa on Träskändan kartanon pihalla kasvava 500-vuotias tammi, joka on tiettävästi Espoon vanhin puu. Mitä kaikkea vuosien aikana on ehtinyt tapahtua? Mitä puu on nähnyt ja kuullut?

ainoa kartta

Juttu Länsiväylässä 17.4.2022: "Näin upeaa jälkeä syntyy, kun espoolaiset nuoret tekevät taidetta"

Vuoden 2022 lopputyöt esiteltyinä kuvataidekoulun blogissa

Kauppakeskus AINOA