Espoo-päivä: Voimaeläimiä lähiluonnossa 28.8. klo 10–14

Tervetuloa muovailemaan voimaeläimiä savesta ja luonnonmateriaaleista! Espoon kuvataidekoulu järjestää Espoo-päivänä ilmaisia koko perheen työpajoja Olarissa, Kauklahdessa, Leppävaarassa ja Espoonlahdessa.
Ajankohta:
28. elokuuta 2021 klo 10–14
Sijainti:
Espoonlahti, Kauklahti, Leppävaara, Olari

Tervetuloa muovailemaan eläinhahmoja savesta ja luonnonmateriaaleista koko perheen ilmaiseen ympäristötaidetyöpajaan!

Espoon kuvataidekoulun järjestämissä työpajoissa tutustumme Leppävaaran, Kaukalahden, Espoonlahden ja Olarin lähiluontoon. Tarkkaile ympäristöäsi ja käytä mielikuvitustasi. Millaisia metsänhenkiä, voimaeläimiä ja muita luonnon asukkeja lymyilee sinun kotikulmillasi? Miltä ne näyttävät ja missä ne asuvat?

Rakenna oma voimaeläimesi savesta ja luonnosta löytyvistä materiaaleista kuvataidekoulun opettajan opastuksella. Lähde retkelle lähiluontoon työpajasta saamasi kartan opastamana tai osallistu klo 10 ja klo 12 järjestettäville ohjatuille luontopoluille. Löydä voimaeläimellesi sopiva paikka polun varrelta ja ota halutessasi siitä kuva.

Voit jättää voimeläimesi metsään ilahduttamaan ohikulkijoita, sillä se on tehty maatuvista aineksista. Myöhemmin syksyllä voit palata katsomaan, minkälaisia muutoksia sää on tehnyt teokseesi.

Pajat järjestetään Espoo-päivänä 28. elokuuta kuvataidekoulun Olarin, Kauklahden ja Espoonlahden sekä Leppävaaran opetuspisteissä klo 10–14. Opastetut luontoretket opetuspisteiden lähiluontoon lähtevät klo 10 ja klo 12. Työpaja sopii kaikenikäisille – alle 10-vuotiaille vain aikuisen seurassa. Ei ennakkoilmoittautumista, ei pääsymaksua. Säävaraus!

Opetuspisteiden sijainnit:

Espoonlahti (Yläkaupinkuja 1)
Kauklahti (Klippinkitie 1)
Leppävaara (Åbergin lastentalo, Ajurinkuja 4)
Olari (Kuusikallionkuja 3 F)

Espoo-päivä on kaikkien espoolaisten yhteinen juhlapäivä, jota vietetään vuosittain elokuun viimeisenä lauantaina. Espoo-päivänä espoolaiset yhdessä juhlivat kotikaupunkiaan järjestämällä erilaista maksutonta ohjelmaa ympäri kaupunkia. Mukana juhlinnassa on perinteisesti suuri määrä kaupungin yhteisöjä, yrityksiä ja toimijoita. Tapahtumaa koordinoi Espoon kaupungin tapahtuma -ja kulttuuripalvelut.

espoopaiva.fi